Pomoc

Pomoc

Jak przygotować plik?

Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, wytycznymi i zaleceniami. Oszczędzisz czas na przygotowaniach, a my szybciej będziemy mogli zrealizować Twoje zamówienie.

Podstawowe wytyczne

  • wszystkie czcionki mają być zamienione na krzywe.
  • pamiętaj wygląd prac będzie odbiegał od tego co widzisz na monitorze (monitor pokazuje kolory świecąc)
  • należy używać przejść tonalnych wyższych niż 5%
  • nie bierzemy odpowiedzialności za wady powstałe na skutek niewłaściwego przygotowania plików oraz zmiany będące wynikiem korekt
  • drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie przesłanego do druku pliku (brak wakatów, spadów, niewłaściwie przygotowana paginacja)
  • jeśli istotne jest utrzymanie określonej kolorystyki prosimy o dostarczenie wzoru kolorystycznego (w innym przypadku nie będzie możliwa reklamacja kolorystyki pracy)

Informacje ogólne

  • przyjmujemy pliki w przestrzeni barwnej CMYK
  • prosimy nazywać pliki w następujący sposób: rodzaj zawartości pliku (DRUKOWANYMI) – tytuł pracy (przykład: WIZYTÓWKA-mazowieckie centrum poligrafii)
  • przyjmujemy projekty tylko i wyłącznie w postaci plików PDF, (w wyjątkowych sytuacjach jpg; cdr; ai; photoshop),
  • format strony pliku pdf powinien być równy żądanemu formatowi pracy + spady (min 5 mm),
  • prosimy o ustawienie właściwego pola przycięcia,
  • na projekcie mogą być zaznaczone linie cięcia (nie umieszczać innych znaków drukarskich),
  • wszelkie znaczące elementy (teksty, kody, logo) powinny być w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia,
  • bitmapy (zdjęcia) w rozdzielczości 300-350 dpi CMYK: TIFF bez kompresji lub wysokiej jakości JPEG,
  • optymalna rozdzielczość środka to 300 dpi,w przypadku występowania stron w kolorze (wkładki itp) prosimy o dokładne opisanie ich położenia w książce,
  • w przypadku zdjęć skanowanych prosimy o usunięcie (np. poprzez rozmycie) rastra oryginału (zapobiegn to powstaniu efektu mory),
  • prosimy nie załączać profili kolorystycznych (ICC),
  • nie stosować kolorów RGB,
  • jeśli istotne jest utrzymanie określonej kolorystyki prosimy o dostarczenie wzoru kolorystycznego (w innym przypadku nie będzie możliwa reklamacja kolorystyki pracy),
  • przy tworzeniu pliku pdf prosimy teksty zamienić na krzywe. (w przypadku niespłaszczonych plików prosimy o załączenie użytych czcionek),
  • ze względu na możliwości niewielkich przesunięć w trakcie cięcia należy unikać ramek wokół użytku, które mogą sprawiać wrażenie braku centryczności,
  • minimalna grubość linii to 0,25 pkt (0,088 mm),
  • elementy drukowane na spad (naddatek) powinny wychodzić poza linie cięcia na minimum 3 mm

Kolorystyka

  • przyjmujemy pliki w przestrzeni barwnej CMYK
  • Drukarnia Mazowieckie Centrum Poligrafii NIE PONOSI odpowiedzialności za różnice kolorystyczne wynikające z konwersji przestrzeni barwnych innych niż CMYK i kolorów dodatkowych (np. PANTONE, HKS, itp.) do – przestrzeni barwnej CMYK.
  • Przekazując dane niezgodne z przestrzenią barwną (profil) wymaganą w tej specyfikacji, klient zgadza się na wykonanie konwersji i ponosi odpowiedzialność za wszystkie odstępstwa barwne z tego tytułu.
  • nie należy używać przejść tonalnych niższych niż 5%. Aby uniknąć paskowania należy dodać szumy,
  • jeśli istotne jest utrzymanie określonej kolorystyki prosimy o dostarczenie wzoru kolorystycznego (w innym przypadku nie będzie możliwa reklamacja kolorystyki pracy)

Wytyczne dot. katalogów, broszur, notesów

  • Jeśli katalog jest podzielony na wiele plików prosimy o przejrzyste i jednoznaczne oznaczenie kolejności plików,
  • prosimy o przesłanie dwóch plików PDF : jeden środka, drugi okładki.
  • plik środka powinien zawierać kolejne strony, o tej samej orientacji i wymiarach,
  • jeśli w katalogu jest strona redakcyjna prosimy o dodanie stopki drukarni
  • „Mazowieckie Centrum Poligrafii | 05-270 Marki ul. Słoneczna 3C | www.drukksiazek.pl,
  • elementy drukowane na spad (naddatek) powinny wychodzić poza linie cięcia na minimum 3 mm (w przypadku oprawy zeszytowej zalecane to 5 mm).
  • Informacje o kratkach w bloczkach:
    • kratka bloczków w szarościach powinna mieć 0,2 mm – 20 % czarnego i 0,12 – 35% czarnego.
    • poniżej punkt rastrowy może zanikać i linie będą niepełne lub kratka bloczków czarny 100% linia może mieć szerokość minimum 0,05 mm.

Spad (pole brutto)

Spad (pole brutto) - jest to obszar, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji i zostaje odcięty podczas przygotowywania gotowego produktu. Spad daje gwarancję, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Wielkość spadu to zazwyczaj 3-5mm.

Margines bezpieczeństwa

Margines bezpieczeństwa - jest to obszar między krawędzią zewnętrzną gotowego produktu, a miejscem w którym mogą znaleźć się istotne elementy publikacji takie jak teksty czy loga. Margines bezpieczeństwa pozwala zachować estetykę i eliminuje ryzyko przypadkowego zacięcia czegoś ważnego. Margines bezpieczeństwa powinien wynosić przynajmniej 5mm oraz 3mm dla druków małego formatu jak np. wizytówki.

Rozdzielczość

Rozdzielczość w jakiej powinny być przygotowane bitmapy do druku to 300ppi. W przypadku słabszej rozdzielczości materiały po wydruku będą rozmyte lub rozpikselowane. Z kolei przygotowywanie plików w rozdzielczości wyższej niż 300dpi nie jest optymalne, ponieważ ludzkie oko nie zobaczy różnicy, a zwiększy to wagę pliku.

DPI i PPI to dwa oznaczenia które są używane zamiennie, jednak jest to błędem. DPI oznacza ilość punktów na cal i określa rozdzielczość z jaką może drukować drukarka, natomiast PPI oznacza ilość pikseli na cal i opisuje rozdzielczość zdjęcia. Obecnie maszyny drukujące pozwalają na druk w rozdzielczościach przekraczających 1000 DPI. Mając więc na uwadze jakość wydruku, na etapie projektowania skupmy się na wartości PPI!

Jeżeli nie wiesz jakie wymiary w pikselach powinno mieć zdjęcie aby wyglądało dobrze w druku, lub chcesz wiedzieć jaki format możesz uzyskać z posiadanej graki znając jej rozdzielczość, poniżej podajemy wzory do obliczenia:

1. Chcąc wydrukować plakat w formacie A4 (210 mm x 297 mm), użyjemy wzoru:
wartość w cm / 2,54 * wartość PPI w jakiej chcemy otrzymać obraz = wartość w px
21/2,54*300=2480
oraz
29,7/2,54*300=3508
otrzymujemy: 2480 x 3508 px - właśnie taka rozdzielczość daje nam zagęszczenie 300ppi przy wydruku w formacie A4

2. Będąc w posiadaniu zdjęcia w rozdzielczości np. 2000 x 1200px możemy obliczyć jaki format uzyskamy drukując w zagęszczeniu 300ppi, użyjemy wtedy wzoru:
wartość w px / wartość PPI jaką chcemy uzyskać * 2,54 = wartość w cm
2000/300*2,54=16,9
oraz
1200/300*2,54=10,2
wiemy teraz, że z takiego zdjęcia
otrzymamy wydruk wysokiej jakości
w formacie 169mm x 102mm

Format plików

Format plików - najchętniej przyjmujemy pliki zapisane w formacie PDF. Nie powodują one stratnej kompresji oraz pozwalają na zapisywanie graki wektorowej. Innym formatem oferującym z kolei kompresję bezstratną jest TIFF.

Kolorystyka pliku

Kolorystyka pliku powinna być oparta o model CMYK, ponieważ właśnie z użyciem takich kolorów odbywa się druk. Pliki przygotowane z użyciem modelu RGB zostaną automatycznie zamienione na kolory CMYK, a co za tym idzie w sposób niekontrolowany mogą zmienić się odcienie barw.

Zamiana fontów na krzywe

Zamiana fontów na krzywe - powoduje, że fonty przestają być czcionkami i stają się grafiką wektorową. Dzięki temu unikamy ryzyka “wysypania się” czcionki podczas druku. Składając tekst korzysta się z czcionek zainstalowanych na danym komputerze. Problem pojawia się kiedy przesyłamy plik do innego komputera na którym danej czcionki nie ma. Wtedy program graczny podmienia czcionkę na inną - zastępczą. Aby temu zapobiec zawsze powino się zamieniać czcionki na krzywe.

Pomoc

Jak korzystać z serwisu?

Najważniejsze wskazówki, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez nasz serwis. Dzięki nim unikniesz błądzenia i bardzo szybko wykorzystasz wszystkie oferowane przez nas możliwości.

Moje konto – rejestracja nowego użytkownika

W celu rejestracji nowego użytkownika należy utworzyć konto. Jest to bardzo łatwe i proste. Zajmuje ok. 2 minuty wraz z potwierdzeniem. Przy rejestracji wystarczy podać adres e-mail, wprowadzić hasło, w odpowiednie rubryki wpisać imię i nazwisko i konto już będzie prawie gotowe. Konieczna jest akceptacja regulaminu, a także zaznaczenie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Adres do wysyłki i adres do faktury można podać później, logując się na swoim koncie. Po poprawnym wprowadzeniu danych, na adres mailowy przychodzi link aktywacyjny, który trzeba włączyć poprzez kliknięcie „potwierdź adres e-mail”. Po potwierdzeniu konto jest już gotowe dla użytkownika. Automatycznie otwiera się okno logowania, gdzie podajemy tylko swój adres mailowy, jako login, i wprowadzamy ustalone przez nas hasło. Dzięki rejestracji mamy możliwość monitorowania swoich zamówień i ich edycji. Tworząc konto na https://wawaprint.pl/ zyskują Państwo możliwość podglądu zamówień zrealizowanych i zamówień, które są w trakcie realizacji.

Moje konto – logowanie i przypominanie hasła

Logowanie na konto użytkownika jest bardzo proste i zajmuje dosłownie chwilę. Wystarczy wprowadzić login i hasło utworzone na etapie rejestracji. Od razu zostaną Państwo przeniesieni do swojego konta, gdzie jest możliwość monitorowania wszystkich zamówień, zarówno tych zrealizowanych jak i tych w trakcie realizacji. W przypadku wprowadzenia błędnego loginu lub hasła wyświetli się odpowiedni komunikat. Radzimy sprawdzić czy klawisz CAPS LOCK nie jest włączony i czy przy wprowadzaniu loginu nie pojawiła się żadna literówka. Na stronie istnieje możliwość przypomnienia hasła. Po kliknięciu linka „zapomniałem hasła”, system poprosi o ponowne wprowadzenie adres e-mail podanego w trakcie rejestracji, na który zostanie wysłana wiadomość z nowym hasłem. Korzystając z nowo wygenerowanego hasła, na swoim profilu możemy je ponownie zmienić. Nowe hasło jest bowiem generowane automatycznie i jest ciągiem cyfr i liter. Po poprawnym wprowadzeniu adresu e-mail i nowego hasła mogą Państwo swobodnie korzystać z możliwości naszego serwisu.

Moje konto – ustawienia i edycja profilu

Po poprawnym zalogowaniu się na swoje konto mają Państwo możliwość zmiany ustawień i edycji profilu. W części z danymi znajduje się informacja o adresie mailowym, imię i nazwisko podane przy rejestracji. Na koncie istnieje możliwość podejrzenia wyrażonych zgód na przetwarzanie danych osobowych. Można również zmienić hasło. Potrzebne jest do tego wprowadzenie starego hasła i podwójne wpisanie nowego. W części z adresami mają Państwo możliwość wprowadzenia adresu do wysyłki. Zapisany adres może być domyślnym lub można każdorazowo podać inny adres, pod który ma być wysłane zamówienie. W ustawieniach mogą Państwo również podać dane do faktury. Konieczne tutaj będzie podanie numeru NIP i nazwy firmy. Po podaniu danych do wysyłki, jak i danych do faktury mają Państwo możliwość edytowania wprowadzonych danych i dodawania kolejnych według potrzeby. Znacznie ułatwia to pracę i wpływa na szybkość złożenia zamówienia.

Moje konto – zamówienia

Przechodząc do części konta z zamówieniami pojawią się dwie opcje:

  • Zamówienia w realizacji
  • Zamówienia zrealizowane

Obok każdej z nich w nawiasie podana jest konkretna liczba zamówień. Przed rozpoczęciem korzystania z naszego serwisu przy obu pozycjach znajduje się znak (0). Oznacza to, że w danej chwili na koncie nie ma żadnych zamówień. Dodatkową zaletą naszego serwisu jest to, że logując się na konto w serwisie mają Państwo możliwość wglądu do zamówień, które są w trakcie realizacji. Na bieżąco zmieniany jest ich status. Dzięki temu Klient dokładnie wie, na jakim etapie jest jego zamówienie i kiedy może spodziewać się dostawy gotowego produktu. Doskonałą możliwością jest również podgląd już wcześniej zrealizowanych zamówień. Jest to swego rodzaju historia zamówień, dzięki czemu mogą Państwo podejrzeć, co zostało już zamówienie i zrealizowane i w razie potrzeby ponowić zamówienie z wcześniej ustawionymi parametrami. Zarówno w części zamówień zrealizowanych jak i tych będących w trakcie realizacji oferujemy możliwość odświeżania, aby Klient miał rzeczywisty podgląd na stan jego zamówień.

Moje konto – faktury

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy zakładkę „FAKTURY”. Zebrane są tutaj wszystkie wystawione faktury za zamówienia dokonane w przeszłości. Pozwala na to na monitorowanie historii zamówień i płatności za nie. Dodatkowo, umożliwia to wydruk dokumentów z jednego miejsca. Faktury posegregowane są chronologicznie, co zwiększa przejrzystość danych. W tej zakładce mogą Państwo również edytować podane wcześniej dane do faktury lub wprowadzić nowe. Pozwala to na oszczędność czasu.

Moje konto – wybór produktu

Wybór produktu, który wzbudził zainteresowanie i odpowiada na potrzeby biznesowe, jest bardzo prosty i intuicyjny. Po znalezieniu odpowiedniego szablonu wystarczy dodać go do koszyka. Z poziomu swojego konta, można go swobodnie personalizować, dostosowując do swoich firmowych standardów. Uruchomiliśmy dla Państwa możliwość drukowania zamówienia, a także jego usunięcie. Po wejściu na dany produkt, pojawiają się wszystkie informacje techniczne niezbędne w procesie realizacji.

Moje konto – wybór parametrów i opcji zamówienia

Korzystanie z naszego serwisu daje możliwość łatwego złożenia zamówienia i dostosowania go do potrzeb. Oferujemy możliwość takiego dostosowania zamówienia, aby byli Państwo w 100 % zadowoleni. W zależności od wybranego produktu mają Państwo różne możliwość personalizowania zamówienia. Wybierając parametry np. nakładu, uszlachetnienia, opcji kolorystycznej czy formatu dajemy Państwo gwarancję, że produkt finalny będzie zgodny z oczekiwaniami. Przy składaniu zamówienia prognozujemy również czas realizacji. Domyślną opcją jest wykonanie usługi w czasie standardowym. W podsumowaniu zamówienia automatycznie generowana jest przewidywana data realizacji. Pozwoli to Państwu na skrupulatne zaplanowanie działań marketingowych. Dzięki tej opcji mają Państwo możliwość takiego dostosowania terminu dostawy, aby jak najbardziej zoptymalizować pracę. Jest to bardzo cenne przy prowadzeniu kampanii promocyjnych czy działalności marketingowej.

Oferujemy Państwu następujące sposoby dostawy:

  • odbiór osobisty, płatność przelewem
  • odbiór osobisty, płatność przy odbiorze
  • Poczta Polska Mała Paczka, płatność przelewem
  • kurier UPS, płatność przelewem
  • kurier UPS, płatność przy odbiorze

Dzięki przedstawionym wariantom, mogą Państwo wybrać sposób dostawy i płatności, jaki Państwu najbardziej odpowiada.

Finalizacja zamówienia – dołączanie plików do druku

Finalizując złożenie zamówienia należy dołączyć plik do druku. Preferujemy pliki w formacie .jpg w kolorystyce CMYK. Pozwala to na jak najwierniejsze odzwierciedlenie kolorów. Zalecamy także, aby otworzyć plik do druki na więcej niż jednym monitorze, aby dobrać odpowiednie kolory. Zastosowanie kolorystyki CMYK sprawia, że to, co widzą Państwo na swoim monitorze, nasi pracownicy widzą również u siebie. Odpowiednie przygotowanie pliku daje możliwość szybkiego i bezproblemowego zrealizowania zamówienia. Dołączanie pliku jest proste i intuicyjne. Będąc zalogowanym na swoim koncie trzeba przejść do zakładki „koszyk”, po prawej stronie będzie kafelek pliki, gdzie klikamy „dodaj pliki”. Po wybraniu wcześniej przygotowanego pliku, jest on od razu dołączany do zmówienia. Udostępniamy możliwość pobrania i usunięcia przesłanego dokumentu, a także dodawania wielu plików.

Finalizacja zamówienia – płatności

Dzięki rejestracji w naszym serwisie mają Państwo możliwość szybkiego złożenia zamówienia i bieżącego monitorowania postępu realizacji. Finalizując zamówienie zostaną Państwo poproszeni o określenie sposobu płatności. Dostępne są dwie, bardzo wygodne opcje.

Pierwsza to płatności PayU z możliwością płatności blikiem. Wystarczy wygenerować odpowiedni kod w aplikacji bankowej i wprowadzić go przy płatności. Druga możliwość to standardowa płatność przelewem. Jest ona odpowiednia dla osób, które wolą samodzielnie dokonać przelewu za usługi ze swojego konta bankowego. Zarówno jedna jak i druga możliwość pozwala na szybkie dokonanie płatności i pozwoli nam na przystąpienie do realizacji zamówienia.

Finalizacja zamówienia – potwierdzenie zamówienia

Końcowym etapem złożenia zamówienia jest jego potwierdzenie. Po dodaniu do koszyka danego produktu, określeniu wszystkich niezbędnych parametrów, przesłaniu plików, wybraniu sposobu dostawy i płatności, a także ewentualnym dodaniu uwag do zamówienia, należy je potwierdzić. Zalecamy dokładne sprawdzenie wszystkich niezbędnych danych. Szczególnie zachęcamy do weryfikacji szczegółów płatności, aby wszystkie dane się zgadzały i mogli cieszyć się Państwo terminową realizacją złożonego zamówienia. Klikając przycisk „złóż zamówienie” jest ono przyjmowane do realizacji. O jej postępach są Państwo na bieżąco informowani.

Pomoc

Jak przesłać pliki?

Sprawdź, jak to zrobić, by zyskać na czasie. Wykorzystaj nasze wskazówki, a od razu przejdziesz od pomysłu do działania.

Przed wysyłką – pakowanie plików

Projekt, który ma być wydrukowany przez naszą pracownię powinien być dostarczony w jednym zbiorczym pliku. Może być on wielostronicowy i najlepiej w formacie PDF. Nie ma problemu, jeśli Państwa projekt został przygotowany w kilku plikach. Trzeba je po prostu spakować razem do archiwum ZIP lub RAR. Polecamy skorzystanie z bardzo prostego rozwiązania jakim jest kompresja plików do archiwum w formacie ZIP. Za pomocą funkcji Foldery skompresowane systemu Windows dokonają Państwo kompresji bardzo sprawnie i z gwarancją, że pliki zostaną dostarczone w odpowiednim formacie. Poniżej przestawiamy krok po kroku jak należy spakować pliki:

  • zaznaczyć pliki do skopiowania
  • prawym przyciskiem myszy rozwinąć menu kontekstowe
  • użyć funkcji Wyślij do Folder skompresowany

W ten prosty sposób pliki z projektem zostały skompresowane do jednego Archiwum ZIP. Do kompresji mogą Państwo użyć bardzo popularnego programu WinRAR. Decydując się na skorzystanie z programu WinRAR należy:

  • zaznaczyć wszystkie pliki do spakowania
  • prawym przyciskiem myszy rozwinąć menu kontekstowe
  • wybrać opcję Dodaj do archiwum/Add to Archive i gotowe.

Serwis WWW – dołączanie plików w koszyku

Dołączenie plików w koszyku jest niezwykle intuicyjne. Po kliknięciu na wybrany produkt i określeniu niezbędnych parametrów, w tym nakład z ceną, możemy od razu dodać plik do koszyka. Po prawej stronie znajduje się zielony przycisk „Dodaj do koszyka”. Po kliknięciu zostaną Państwo od razu przeniesieni do koszyka z produktami. W kolumnie Pliki, która jest po prawej stronie trzeba kliknąć szary przycisk „dodaj pliki”. W tym miejscu można załączyć pliki, które są przygotowane na Państwa komputerze.

Transfer – wysyłanie plików przez email lub transfer on-line

Dla Państwa wygody umożliwiamy także przesłanie plików przez e-mail lub transfer on-line. W tym przypadku konieczne jest zalogowanie się na swoim koncie e-mail. Tworząc nową wiadomość prosimy, aby pliki były odpowiednio opisane. Po otrzymaniu przez nas projektów dostaną Państwo informację zwrotną z prośbą o akceptację zamówienia. W przypadku wysyłania plików przez e-mail lub transfer on-line istnieją ograniczenia dotyczące rozmiaru wysyłanych plików. Dlatego też dla Państwa wygody zachęcamy do skorzystania z kompresowania plików. Na każdym etapie składania zamówienia służymy radą i jesteśmy do Państwa dyspozycji. Nasz zespół specjalistów doradzi w każdej kwestii, tak aby byli Państwo zadowoleni w 100%. Posiadamy wieloletnie doświadczenie, którym z chęcią się podzielimy aby produkt który Państwo zamówią był profesjonalny i wyróżniał się na rynku.

Pomoc

ABC realizacji

Najważniejsze informacje na temat zakresu naszych obowiązków. Sprawdź, co możemy sprawdzić w Twoim projekcie i zgłosić do poprawy, a czym na pewno się nie zajmiemy. Uniknij błędów i odpowiednio podziel pracę!

Weryfikacja poprawności plików

Nasza drukarnia drukuje wg projektów graficznych dostarczonych przez Klienta. Pliki, które otrzymujemy, przed przekazaniem do druku są sprawdzane przez nas pod kątem technicznego przygotowania do druku. W celu ich weryfikacji sprawdzane są pod względem kompatybilności ze specyfikacją. Pliki muszą mieć odpowiedni format, odpowiednie spady, zachowany obszar bezpieczny oraz odpowiednią przestrzeń barwną. Należy jednak pamiętać, że obowiązek prawidłowego przygotowania pliku zawsze należy do Państwa. Prosimy przed wysłaniem pliku dokładnie sprawdzić, czy jest poprawny. Niepoprawne przygotowanie pliku, a co za tym idzie konieczność dokonania w nim zmian, może wpłynąć na czas realizacji zamówienia.

Co nasi pracownicy weryfikują?

  • wymiary projektu - czy wymiary projektu zgadzają się z zamówieniem;
  • zgodność zamówienia z plikiem - sprawdzamy czy rodzaj zamówionego produktu zgadza się z przesłanym plikiem;
  • ilość stron - sprawdzamy czy ilość stron zgadza się z zamówieniem;
  • spady - brak spadów wyklucza projekt z realizacji;
  • marginesy - minimalna bezpieczna odległość to 3mm. W tym zakresie nie sprawdzamy innych elementów projektu takich jak grafik, ramek itp. ponieważ trudno jest ocenić czy jest to błąd czy też świadomy wybór kompozycji graficznej;
  • maska UV - maska lakierowania powinna być przygotowana w aplikacji do grafiki wektorowej.

Czego nie sprawdzamy!

  • treści merytorycznej;
  • grafiki, tekstu w tym jakości i poprawności;
  • walorów estetycznych projektu;
  • doboru kolorów, jasności/kontrastu zdjęć;
  • układu użytków - obowiązuje zasada obracania prawo/lewo, nie odwracamy prac góra/dół.

W przypadku celowego przekroczenia bezpiecznych wartości w projekcie (np. teksty są bliżej linii cięcia niż 3mm, na ulotkach falcowanych grafika jest celowo umieszczona niezgodnie z liniami łamania), prosimy o umieszczenie takiej informacji w czasie składania zamówienia w polu „uwagi”.

ZWRÓĆ UWAGĘ!

  • Materiały do druku powinny być przygotowane w pliku pdf w wersji 1.6 pozbawionym przezroczystości elementów graficznych i bez warstw (spłaszczonym).
  • Nie przyjmujemy do druku plików otwartych z programów Open Office oraz MS Office, ponieważ pliki przygotowane przez klienta, mogą różnić się po otwarciu na dwóch różnych komputerach.
  • Plik środka powinien zawierać wszystkie strony włącznie z wakatami, ustawione w odpowiedniej orientacji i we właściwym formacie zgodnym z zamówieniem.
  • Strony kolorowe muszą być kolejno opisane według stron w pliku pdf.
  • Przy oprawie szytej, położenie wkładek drukowanych na innym papierze nie jest dowolne i zależy od układu leg.
  • W pliku pdf należy osadzić wszystkie użyte fonty lub zamienić teksty na krzywe.
  • Elementy istotne publikacji powinny mieć zachowany margines bezpieczeństwa od linii cięcia. Wynosi on odpowiednio 5mm w przypadku okładek/plakatów i 3mm w przypadku druków małego formatu jak wizytówki czy małe ulotki.
  • Grzbiety książek mniejsze niż 5 mm nie powinny zawierać tekstów czy elementów istotnych typu logotypy.
  • Maska do tłoczenia i do lakieru wybiórczego UV powinna być przygotowana w osobnych plikach w kolorze 100%K w formie wektorowej.
  • Nie można używać nadruku (overprint) do białych elementów, nie pojawią się one na wydruku.
  • Rozdzielczość w jakiej powinny być przygotowane bitmapy do druku to 300ppi. W przypadku słabszej rozdzielczości materiały po wydruku będą rozmyte lub rozpikselowane.
  • Kolorystyka plików drukowanych w kolorze powinna być oparta o model CMYK, ponieważ właśnie z użyciem takich kolorów odbywa się druk. Pliki przygotowane z użyciem modelu RGB zostaną automatycznie zamienione na kolory CMYK, a co za tym idzie w sposób niekontrolowany mogą zmienić się odcienie barw.
  • W technologii druku cz-b, przy wydrukach w skali szarości nie powinno się używać wartości poniżej 20%K. W innym wypadku jasne powierzchnie mogą zanikać.

Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z niewłaściwego przygotowania materiałów do druku, m.in:

  • wynikających z użycia przezroczystości,
  • niewłaściwej kolejności stron,
  • niewłaściwego nasycenia kolorów w pliku,
  • niewłaściwego umieszczenia wakatów,
  • niewłaściwego przygotowania rozkładówek we wnętrzu,
  • odwzorowania kolorystyki przy braku dostarczonego wzoru kolorystycznego tzw. proofa.

Realizacja i terminy

Terminy realizacji zamówień podane są w dniach roboczych, liczonych od Poniedziałku do Piątku włącznie, czyli z wyłączeniem Sobót i Niedziel oraz świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy. Należy również pamiętać, że podane w serwisie wawaprint.pl terminy mają charakter przybliżony, orientacyjny. Niemniej w czasie zadeklarowanym na stronie jest realizowanych ok. 95% zleceń. Zastrzegamy sobie prawo do tego, iż z przyczyn niezależnych od naszej drukarni, terminy te mogą ulec zmianie. Terminy realizacji dla różnych typów produktów różnią się, gdyż zależą one od rodzaju i wariantów zamówionego towaru – przykładowo: dodatkowe opcje uszlachetnienia (foliowanie, lakier wybiórczy UV, złocenie, itp.) czy personalizacja wydłużają czas produkcji, wpływając na termin realizacji zamówienia. Na czas realizacji wpływa również wybrany tryb realizacji.

Czas trwania realizacji zamówienia

Terminy realizacji są przypisane do produktów w serwisie wawaprint.pl i widoczne są na stronach produktów. Oferowane na wawaprint.pl terminy realizacji dzielą się na:

  • terminy podstawowe oznaczone jako STANDARD, dostępne dla wszystkich produktów
  • terminy ekspresowe oznaczone jako EKSPRESS, dostępne dla wybranych produktów.

Dla każdego z w/w trybów jest osobna kolumna w tabeli zamówienia nakładu produktu. Aby zrealizować zamówienie w trybie STANDARD lub EKSPRESS należy zamówić produkt wybierając jego nakład we właściwej kolumnie. Jeżeli w jednym zamówieniu znajdują się produkty o różnych terminach realizacji, wówczas przypisany do zamówienia czas realizacji dostosowany jest do tego produktu w koszyku, którego produkcja trwa najdłużej. Przypisany dla takiego zamówienia termin realizacji jest widoczny w podsumowaniu koszyka i podsumowaniu zamówienia. Finalizacja zamówienia przez Klienta jest równoznaczna z akceptacją przypisanego do zamówienia terminu. Deklarowany przez serwis wawaprint.pl termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu w sytuacji gdy:

  • Klient nie dostarczył kompletnych lub poprawnych załączników do zamówienia, które zostałyby zaakceptowane przez nas do godziny 12:00
  • Klient złożył zamówienie w systemie i dostarczył poprawne pliki lub inne niezbędne dla rozpoczęcia produkcji dane po godzinie 12.00.

Wówczas termin realizacji liczony jest od następnego dnia roboczego. Ta reguła dotyczy jednakowo terminów realizacji w trybie STANDARD i w trybie EKSPRESS. W przypadku wstrzymania przez Klienta produkcji podany termin realizacji przestaje obowiązywać, a nowy termin zostanie przypisany dla tego zamówienia dopiero po wznowieniu produkcji.

Realizacja zamówienia w trybie standard

Podstawowym terminem realizacji jest tryb STANDARDOWY. W terminie standardowym produkty realizowane są po wyborze produktów w tabeli nakładu w kolumnie oznaczonej symbolem STANDARD. Jeżeli w jednym zamówieniu znajdują się produkty o różnych terminach realizacji, wówczas przypisany do zamówienia czas realizacji dostosowany jest do tego produktu w koszyku, którego produkcja trwa najdłużej. Złożenie i finalizacja zamówienia przez Klienta jest równoznaczna z akceptacją tego terminu. Dołączenie do zamówienia na produkty realizowane w trybie STANDARDOWYM produktu lub produktów w trybie EKSPRESS nie skraca czasu realizacji dla całego zamówienia.

Realizacja zamówienia w trybie express

Niektóre produkty z naszej oferty posiadają opcję realizacji EKSPRESS, która jest dodatkowo płatna. Zamówienie produktu w trybie EKSPRESS pozwala na szybszą realizację, w stosunku do STANDARDOWEGO terminu dla danego produktu. Opłata za realizację w trybie EKSPRESS jest różna dla różnych typów produktów, a jej wysokość podana jest w tabeli wyboru nakładu, w kolumnie oznaczonej symbolem EKSPRESS. Zamówienie w trybie EKSPRESS może być zrealizowane w czasie ekspresowym a następnie wysłane na adres Odbiorcy tylko jeśli w tym samym zamówieniu nie znajdą się produkty realizowane w trybie STANDARD. W przeciwnym przypadku zamówienie przyjmie termin realizacji dostosowany do produktu w koszyku o najdłuższym czasie realizacji. Podobnie jest w przypadku zamówienia zawierającego kilka produktów w trybie EKSPRESS – termin realizacji zostanie dostosowany do produktu o najdłuższym ekspresowym czasie realizacji. Aby poprawnie zrealizować zamówienie w trybie EKSPRESS dla produktów o rożnym czasie realizacji należy złożyć zamówienie dla każdego z tych produkt oddzielnie.

Terminy realizacji

Produkt Standard Express
wizytówki 5 dni 2 dni
wizytówki składane 5 dni 2 dni
wizytówki zaokraglone 5 dni 2 dni
ulotki 5 dni 2 dni
ulotki składane 5 dni 2 dni
plakaty 5 dni 2 dni
plakaty XXL 5 dni 2 dni
foldery reklamowe 6 dni -----
gazetki rekalmowe 6 dni -----
broszury reklamowe 6 dni -----
katalogi reklamowe 6 dni -----
katalogi oprawa spiralna 11 dni -----
katalogi oprawa zeszytowa 6 dni -----
druk książek 6 – 15 dni -----
dyplomy i certyfikaty 5 dni 2 dni
bloczki reklamowe 6 dni -----
notesy spiralowe 6 dni -----
papier firmowy 5 dni 2 dni
wydruki A4/A3 5 dni 2 dni
clipboardy reklamowe 6 dni -----
x-bannery 6 dni -----
roll-up 6 dni -----

Pomoc

FAQ zamówień

Najczęściej zadawane pytania, czyli co nurtuje lub nurtowało naszych dotychczasowych klientów. Przejrzyj listę – może i Ciebie zastanawia któraś z omawianych niżej kwestii.

Jak mogę zmienić dane mojej firmy?

Posiadając konto na naszej stronie internetowej każdy klient ma pełny wpływ na dane zamieszczone o swojej firmie w systemie. W celu dokonania jakichkolwiek zmian czy modyfikacji, należy się zalogować i kliknąć w ikonkę Ustawienia. Zmiany należy zatwierdzić. Wszelkie zmiany danych widoczne będą po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu się. Parametrami, których nie można zmodyfikować poprzez stronę jest login, NIP oraz nazwa firmy. Na podany NIP można założyć wyłącznie jedno konto. Jeżeli chcesz dokonać zmiany tych danych należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Czy i gdzie mogę podejrzeć moje faktury?

Faktury w wersji elektronicznej udostępniane są na koncie klienta po zalogowaniu się na serwer. Można pobrać ją w dowolnym momencie. Dowód zakupu jest również dołączony do każdego wysłanego produktu.

Czy mogę użyć państwa grafik na swojej stronie WWW?

Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do Mazowieckiego Centrum Poligrafii. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony Sklepu Internetowego bez zgody właściciela jest zabronione. Złamanie powyższych przepisów będzie ścigane w drodze postępowania sądowego. Jeżeli chcesz z nich skorzystać w celu promocji i prezentacji produktów u nas drukowanych - skontaktuj się z nami.

Czy mogę zamówić dowolną ilość wizytówek / plakatów / ulotek (produktów)?

Produkty drukujemy w nakładach podanych na stronie w zakładce PARAMETRY PRODUKTU ⟶ NAKŁAD.
Druk w większych nakładach jest możliwy, po wcześniejszym kontakcie z naszą firmą i ustaleniu wszelkich szczegółów.

Czy jest jakaś minimalna ilość produktów w zamówieniu?

Produkt Minimalny nakład
wizytówki 100 szt.
wizytówki składane 100 szt.
wizytówki zaokraglone 100 szt.
ulotki 25 szt.
ulotki składane 10 szt.
plakaty 10 szt.
plakaty XXL 1 szt.
foldery reklamowe 25 szt.
gazetki reklamowe 100 szt.
broszury reklamowe 100 szt.
katalogi reklamowe 10 szt.
katalogi oprawa spiralna 100 szt.
katalogi oprawa zeszytowa 100 szt.
książka klejona oprawa miękka 10 szt.
książka szyto-klejona oprawa miękka 10 szt.
książka w oprawie zeszytowej 100 szt.
książka klejona oprawa twarda 10 szt.
książka szyto-klejona oprawa twarda 10 szt.
książka w oprawie spiralnej 100 szt.
dyplomy i certyfikaty 5 szt.
bloczki reklamowe 100 szt.
notesy spiralowe 100 szt.
papier firmowy 100 szt.
wydruki A4/A3 10 szt.
clipboardy reklamowe 25 szt.
x-bannery 1 szt.
roll-up 1 szt.

Mazowieckie Centrum Poligrafii Sp. z o.o. 

ul. Ciurlionisa 4, 05-270 marki 
woj. mazowieckie, polska  

nip 125-173-12-27
regon 521633704

Zapraszamy pon-pt 9.00-17.00

tel. 882-107-426 

Powered by MasterApps