Techniki druku — podział i rodzaje. Dowiedz się, która będzie najlepsza dla Ciebie

Od czasów, gdy Gutenberg przyciskał stemple z literami na papierze, minęło bardzo dużo czasu. Druk rozwinął się na tyle, że obecnie nie ma wyzwania, którego przestraszyłby się doświadczony drukarz. Czym się różnią techniki drukarskie cyfrowe od tych tradycyjnych? Przeczytaj nasz krótki przewodnik!

Wydaje się, że nie istnieje materiał ani przedmiot, na którym nie można czegoś nadrukować. Napisami i zdjęciami ozdabia się kubki, koszulki, nanosi się je na folie czy powierzchnie o różnych teksturach. Nadal korzysta się z rozmaitych technik druku, dopasowując każdorazowo technologię do rodzaju zlecenia. Dzięki temu uzyskuje się najwyższą jakość i estetyczne wykonanie.

Jaką technikę drukarską wybrać — tradycyjną czy cyfrową?

Zanim zdecydujesz się na wizytę w drukarni, poznaj różnice między sposobami druku. Ocenisz, która najbardziej Ci odpowiada i potem będziesz mógł skonfrontować swoje potrzeby i pomysły z radami doświadczonych pracowników (https://wawaprint.pl/kontakt/). Wspólnie wypracujecie najlepszą wizję Twojego projektu.

Do najpowszechniej stosowanych należą tradycyjne techniki druku. Zapewniają wysokojakościowe realizacje, często najniższym kosztem. Cyfrowe nie ustępują im mnogością zalet. Wyróżnia je przede wszystkim wygoda — projekt dostarcza się mailowo bądź na nośniku pamięci. Umożliwia to personalizację każdej kopii.

Tradycyjne techniki druku

Podstawowe techniki drukarskie nadal grają ważną rolę na rynku - są stosowane na skalę przemysłową. Decydują o tym względy praktyczne, wysoka jakość i niskie koszty jednostkowe ich wykorzystywania. Te ostatnie zwykle maleją wraz z rosnącą ilością zamówionych do wydruku kopii, dlatego klienci biznesowi chętnie korzystają z tej możliwości.

Tampodruk jest ciekawym rozwiązaniem, które umożliwia umieszczanie grafik i tekstów na różnego rodzaju trudnych powierzchniach. Farbę nanosi się na nie silikonowym, elastycznym stemplem zwanym tamponem. Łatwo dopasowuje się on do kształtu podłoża, pozostawiając wyraźny, nieścieralny nadruk. Wykorzystuje się go na przedmiotach z ceramiki, tworzyw sztucznych, drewna czy metalu. Nadaje się do tworzenia firmowych gadżetów jak kubki czy długopisy.

Jeśli musisz wydrukować dużą ilość ulotek lub broszur, postaw na druk offsetowy. Pozwala on na naniesienie nawet bardzo małego wzoru na papier o rozmaitych gramaturach i składzie. Maszyna do offsetu przekazuje pigmenty z zakresu palety CMYK na arkusze za pomocą obciągów umieszczonych na wałkach.

Z zalet sitodruku skorzystasz, gdy zapragniesz ubrać swoich pracowników w firmowe koszulki lub zechcesz obdarować swoich klientów torbami z Twoim logo. Prawidłowo wykonane nadruki wykazują dużą wytrzymałość na pranie i ścieranie. Szerokie pole do popisu stanowi wybór kolorów i farb. Im większy nakład Twojego zamówienia, tym mniej zapłacisz za jedną sztukę.

Cyfrowe techniki druku

Dzięki nowoczesnym technologiom wykonasz eleganckie zdobienia w szlachetnych kolorach jak złoty czy srebrny. Metoda termodruku pozwala na realizację takich projektów jak na przykład okładki notesów. Podgrzany obraz nanosi się na folię, którą następnie odbija się na materiale, dając metaliczny efekt.

Do druku bilbordów, banerów zewnętrznych, folii samoprzylepnych i kasetonowych oraz wszelkich plakatów odpowiedni będzie druk solwentowy. Sprawdza się on nawet przy pojedynczych wydrukach, nie generując wyższych kosztów. Jest bardzo wytrzymały i odporny na działanie czynników środowiskowych, zapewnia także wyraziste odwzorowanie projektu. Zależnie od ilości dodanego do farby rozpuszczalnika określa się jego trwałość poniżej dwóch lat (wersja eco), ponad dwa lata (mild) oraz druk twardy na trzy do siedmiu lat.

Natomiast cyfrowe techniki druku umożliwiają także nanoszenie wzorów na tekstylia (czapki, koszulki firmowe). Nadruk sublimacyjny, który stosuje się w tym celu, jest metodą ekologiczną, ponieważ wykorzystywane w niej farby opierają się na wodzie lub olejach, a nie na rozpuszczalnikach organicznych.

W drukarni potrzeby i preferencje klienta spotykają z umiejętnościami drukarza i jego możliwościami technicznymi. Dlatego zawsze rekomendujemy szczerą rozmowę i otwarte nastawienie obu stron przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Pozwoli to wybrać najlepsze rozwiązanie – dopasowane do Twoich oczekiwań i zapewniające wspaniałe efekty.




mazowieckie centrum poligrafii wojciech hunkiewicz 

ul. ciurlioniusa 4, 05-270 marki 
woj. mazowieckie, polska  

nip 919-133-47-38
regon 140979700

Zapraszamy pon-pt 9.00-17.00

tel. +48 22 487 80 80 
fax +48 22 487 80 80

Powered by MasterApps