Sprawdź, co powinna zawierać wizytówka firmowa i prywatna
W drukarni WawaPrint możesz zamówić wizytówki online w różnych wariantach, a także zlecić ich wykonanie na profesjonalnych maszynach drukarskich według dowolnego projektu graficznego. Zanim złożysz zamówienie, dowiedz się, co powinna zawierać wizytówka, ponieważ jej treść jest równie ważna, co jakość wykonania i estetyka. Poniżej przedstawiamy garść porad na temat tego, jakie informacje na niej umieścić w zależności od tego, przez kogo i w jakich okolicznościach będzie wręczana.
Jaką treść powinna mieć wizytówka firmowa?
W większości przypadków wizytówka potrzebna jest w relacjach biznesowych, ponieważ zwyczajowo wręcza się ją podczas spotkań z kontrahentami w celu pozostawienia danych kontaktowych do siebie oraz reprezentowanej firmy. W tym kontekście niewielki kartonik ma przede wszystkim charakter informacyjny, ale także reklamowy. Dlatego prócz dobrze przemyślanej treści powinien być atrakcyjny wizualnie i zawierać elementy jednoznacznie kojarzące się z firmą, np. z jej logo.
Jeśli chodzi o informacje, jakie powinna zawierać wizytówka biznesowa, należy je dopasować do sytuacji, w jakich będzie ona najczęściej wręczana. Zwykle chodzi o pozostawienie wyłącznie danych kontaktowych, ale nierzadko jest to sposób na przekazanie oferty handlowej bądź danych niezbędnych do wystawienia faktury.
Najczęściej stosowana firmowa wizytówka kontaktowa powinna zawierać:
imię i nazwisko oraz nazwę pełnionej funkcji w firmie osoby, która wręcza kartonik,
pełną nazwę firmy, adres jej siedziby, ewentualnie oddziału,
dane kontaktowe do firmy: numer telefonu, faxu, adres e-mail itp.,
opcjonalnie bezpośredni numer i adres e-mail do właściciela wizytówki,
adres strony internetowej.
W przypadku reklamowego charakteru wizytówki można na niej umieścić także krótką informację o oferowanych przez firmę usługach lub produktach. Należy przy tym pamiętać, że na takie treści mamy niewiele miejsca. W WawaPrint zamówisz produkty o standardowym formacie 90 × 50 cm lub 85 × 55 cm, ale dostępne są także wizytówki składane (https://wawaprint.pl/pl/produkt/wizytowki-skladane/), które zapewniają nieco więcej przestrzeni na tekst.
W przypadku wizytówek fakturowych, oprócz danych firmowych wymienionych wyżej należy umieścić informacje dotyczące numeru NIP oraz konta bankowego.
Co powinna zawierać wizytówka prywatna?
Na wizytówki prywatne decyduje się coraz więcej osób, ponieważ znacznie ułatwiają zawieranie nowych znajomości podczas wszelkiego rodzaju spotkań. Zamiast wyciągać telefon lub notes i zapisywać numer do nowo poznanej osoby, znaczniej prościej wymienić się kartonikami z danymi kontaktowymi. Jest to również bardziej elegancki sposób na wymianę takich informacji podczas oficjalnych przyjęć i uroczystości.
Treść takich wizytówek zwykle ogranicza się do imienia i nazwiska, a także numeru telefonu oraz adresu e-mail. Nie jest wskazane natomiast zamieszczanie adresu domowego. Wiele osób wykorzystuje prywatne wizytówki do pochwalenia się swoją pasją lub dodatkową działalnością, prezentując na nich np. adres prowadzonego przez siebie bloga lub konta na Instagramie.
W tego rodzaju przypadków nie obowiązują sztywne reguły jak przy wizytówkach biznesowych. Dlatego tak naprawdę można na nich umieścić wszystko, co uznasz za konieczne lub po prostu atrakcyjne. Dzięki takim rozwiązaniom jak np. wizytówki składane, które oferują znacznie więcej miejsca niż tradycyjne, możesz stworzyć ciekawą prezentację siebie.
Wiedząc, co powinna zawierać wizytówka, można przystąpić do jej projektowania. Estetyka jest tu równie ważna co treść, ponieważ to ona ma przykuwać wzrok i sprawić, że osoba, która otrzyma kartonik, zechce go zatrzymać. Warto pod tym względem zadbać o wysoką jakość wizytówek – w WawaPrint stosujemy do ich produkcji najnowocześniejsze maszyny drukarskie, które świetnie odwzorowują szczegóły graficzne i kolorystykę, a także proponujemy doskonały gatunkowo papier kredowy w wersji matowej lub błyszczącej.