Jak zaprojektować dobrą ulotkę? 6 najważniejszych zasad

Papierowe ulotki to często pierwszy punkt styku klienta z Twoją firmą. Można je dostać nie tylko na ulicy. Wkładasz je do zamówień, oferujesz w siedzibie przedsiębiorstwa i na targach. Co zrobić, by ich przekaz został z odbiorcą dłużej, niż trwa droga do najbliższego śmietnika?

Działania marketingowe są skuteczne, gdy przed ich rozpoczęciem ułożysz sobie spójną strategię działania. Ulotka może być jej częścią – dobrze zaprojektowana stanowi wektor łączący klienta z Twoją ofertą. Często zdarza się, że nie przykładamy do procesu planowania należytej wagi i dajemy się ponieść chwilowemu impulsowi. „Wszyscy mają ulotkę, mam i ja” — parafrazujemy słynny slogan reklamowy. Co zrobić, by zaistnieć w świadomości klienta, jak to hasło? Poznaj 6 zasad, bez których skuteczna ulotka (https://wawaprint.pl/produkt/ulotki/) nie istnieje.

Projektowanie ulotek — zanim przystąpisz do pracy

Jeszcze przed włączeniem komputera i kontaktem z drukarnią powinieneś zastanowić się, dlaczego właściwie potrzebujesz druku ulotek. Pominięcie tego zadania sprawi, że stworzysz byle jaki kawałek papieru zaopatrzony w przypadkowe informacje. Klient nie dowie się nawet, po co miałby z nich korzystać. Postaw sobie następujące pytania:

Jaki jest cel ulotek? Chcesz kogoś poinformować o promocji, zmianie adresu czy zakresu Twoich usług, czy może potrzebujesz jej do kampanii wizerunkowej?

Do kogo mają trafić Twoje ulotki? Określ grupę docelową – biznesmeni, czy rodzice dzieci w wieku przedszkolnym? Ekomaniacy czy studenci szkół językowych? Nie da się dotrzeć z jednym przekazem do wszystkich naraz. Odpowiedź na to pytanie pomaga stworzyć spójną warstwę tekstową i graficzną.

Jakie informacje powinny się znaleźć na ulotce? Zgromadź je i uporządkuj, zanim przystąpisz do projektu lub jego zlecenia. Zwykle niezbędne są dane adresowe i krótki opis oferty. Jeśli promujesz wydarzenie, koniecznie wspomnij o terminach i miejscu.

Zadbaj o wygląd

Słynny amerykański grafik, Paul Rand, powiedział niegdyś, że „perfekcja projektowania logo, nie polega na tym, że nie można już nic dodać, ale na tym, że nie można już nic odjąć”. Niech to będzie motyw przewodni Twojej ulotkowej przygody. Im mniej ozdobników, tym lepiej dla czytelności, a w rezultacie odbioru przekazu. Jeśli tworzysz ulotkę informacyjną o Twojej firmie, niech jej styl nawiązuje do tego, czym się zajmujesz. Treść ujmij, stosując bardzo krótkie zdania i akapity. Do zaprezentowania oferty użyj listy wypunktowanej. Wzrok czytającego z łatwością sunie po takim tekście, a mózg zapamiętuje więcej informacji.

Pokaż język korzyści

Każdy wie, że jego usługa czy produkt są świetne, ale nie wszyscy potrafią to przekazać innym. Najłatwiej jest to osiągnąć, opisując korzyści, jakie osiągnie klient, gdy nawiąże z Tobą współpracę. Taki sposób ujmowania rzeczywistości trafia do wyobraźni człowieka. Przykład: reklamujesz kalendarz książkowy A5. Napisz o nim, że zmieści się w większości torebek, a wygodny terminarz pozwoli zaplanować cały tydzień i o niczym nie zapomnieć.

Niech ulotka będzie przydatna

Największym problemem, z jakim spotykają się osoby zajmujące się projektowaniem ulotek, jest wspomniana na początku zbyt krótka droga do śmietnika. Co sprawi, że klient zachowa ulotkę? Kod rabatowy na pierwsze zamówienie, wskazówka dojazdu, menu restauracji... Na pewno znajdziesz kawałek swojej branży, który możesz podarować klientowi na kolorowym papierze.

Spraw, by Cię zapamiętali

Czy wiesz, że wywołując w człowieku emocje, pozwalasz mu się lepiej zapamiętać? Nie oznacza to, że masz zlecać druk ulotek, które będą kontrowersyjne. Wystarczy inspirujący cytat, który trafia do Twojej grupy docelowej, dowcip albo element rozrywki. To ostatnie przyda się, szczególnie gdy Twoim targetem są studenci – krzyżówka lub sudoku na nudnym wykładzie może uratować życie.

Druk ulotek - jakość wykonania to Twoja wizytówka

Pamiętaj, że jakość papieru i estetyka wydruku też jest nośnikiem informacji o Tobie. Niechlujne wykonanie może obniżyć Twoją wartość w oczach odbiorcy. Zaufaj specjalistom, dla których druk nie ma tajemnic. Zanim zajmiesz się projektem, zapytaj swojego drukarza o wymagania dotyczącego plików przeznaczonych do wydruku. Na pewno poinformuje Cię o spadach i pozostałych wytycznych.




mazowieckie centrum poligrafii wojciech hunkiewicz 

ul. ciurlioniusa 4, 05-270 marki 
woj. mazowieckie, polska  

nip 919-133-47-38
regon 140979700

Zapraszamy pon-pt 9.00-17.00

tel. +48 22 487 80 80 
fax +48 22 487 80 80

Powered by MasterApps