Jak stworzyć ciekawą gazetkę reklamową?

Jednym z popularniejszych narzędzi promocji jest dzisiaj gazetka reklamowa. Wykorzystuje się ją przede wszystkim do informowania klientów o aktualnych obniżkach i nowościach w ofercie. Aby jednak mogła spełnić swoją funkcję, konieczne jest jej umiejętne zaprojektowanie. Z poniższego wpisu dowiesz się, w jaki sposób stworzyć ciekawą i przyciągającą uwagę gazetkę reklamową. Sprawdź!

Gazetka reklamowa – jedna z form komunikacji z konsumentem

Jak już zaznaczono we wstępie, podstawowym celem gazetek reklamowych jest zaprezentowanie produktów dostępnych w sprzedaży danego sklepu. Nie jest to jednak ich jedyna funkcja. Jako powszechny nośnik marketingowy, są ważnym elementem strategii komunikacyjnej, gdyż pomagają:

  • budować wizerunek marki,
  • przekazywać informacje szerokiemu gronu odbiorców,
  • skłonić konsumentów do konkretnego działania,
  • generować ruch handlowy.

Gazetki reklamowe (https://wawaprint.pl/produkt/gazetki-reklamowe/) to swego rodzaju wizytówka firmy. Dlatego tak ważne jest, aby ich wykonanie oraz druk powierzyć profesjonalistom. Wysokiej jakości materiały promocyjne nie tylko trafią do interesującej Cię grupy docelowej, ale także pozwolą Ci zwiększyć zyski ze sprzedaży i wzmocnić tożsamość przedsiębiorstwa, co zaprocentuje w przyszłości.

Czym powinna wyróżniać się dobra gazetka reklamowa?

Zanim zdecydujesz się na wydruk gazetek, musisz wiedzieć, w jaki sposób stworzyć materiał ciekawy dla klienta. Dlatego sprecyzuj cel, który zamierzasz osiągnąć. Być może zależy Ci na zmaksymalizowaniu wartości koszyka, a może chcesz jedynie poinformować odbiorców o pojawieniu się nowych produktów w ofercie?

Po drugie, zastanów się, do jakiej grupy docelowej zamierzasz dotrzeć. Odpowiednie dostosowanie treści jest bardzo ważne. Inaczej bowiem powinna wyglądać gazetka dedykowana do osób młodych, a inaczej do seniorów. Pamiętaj, że dobra broszura promocyjna nie może przytłaczać nadmiarem tekstu. W tego rodzaju materiałach pierwsze skrzypce grają produkty, nie ich charakterystyka. Fotografie opisuj więc konkretnie oraz krótko, bez zbędnych długich zdań. Zwróć też uwagę na czytelne rozmieszczenie cen. Najlepiej, kiedy znajdą się na innym tle niż zdjęcia artykułów.

Podobnie wygląda sprawa z szatą graficzną. Powinna być ona dokładnie przemyślana, ale na pewno nie może być jaskrawa i krzykliwa. Nadmiar kolorów, a także nieczytelność informacji to klasyczne i zarazem najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu gazetek reklamowych.

O czym pamiętać przy tworzeniu gazetek reklamowych?

Aby dana osoba w ogóle sięgnęła po Twoją gazetkę, musisz szczególną uwagę zwrócić na okładkę. Jest to swego rodzaju zapowiedź, co czeka klienta na kolejnych stronach. Warto postawić na ciekawą grafikę, a także chwytliwe hasła takie jak np. „wielka wyprzedaż”, „nowe promocje” itp. Równie ważna jest ostatnia strona. Poza adresem sklepu czy mapką z dojazdem możesz na niej umieścić np. kupon rabatowy do wykorzystania w Twoim sklepie.

Nie tylko wyżej wymienione kwestie są bardzo ważne – znaczenie mają również aspekty techniczne. Chodzi tu przede wszystkim o druk gazet, typ zastosowanego papieru itp. Wszystkie te z pozoru nieważne detale są dość istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Nasza podwarszawska drukarnia oferuje wykonanie gazetek reklamowych na najwyższym poziomie. Materiały te realizujemy w trzech standardowych formatach B5, A5 oraz A4. Poza wyborem rozmiaru możesz też zdecydować o rodzaju papieru, z którego zostaną przygotowane broszury. Najczęściej wykorzystujemy wariant kredowy, który jest dostępny w wersji błyszczącej oraz matowej.

Podsumowanie

Nudna i nieprzykuwająca uwagi gazetka reklamowa z całą pewnością nie zainteresuje potencjalnego klienta. Jeśli natomiast zadbasz o odpowiednie rozplanowanie treści i zdjęć, a także położysz nacisk na prawidłowe wykonanie, wówczas masz szansę osiągnąć sukces. Jeżeli jeszcze nie wiesz, komu powierzyć wydruk gazetek, zachęcamy Cię do zapoznania się z ofertą naszej internetowej drukarni Wawaprint.pl. Nasi pracownicy pomogą Ci w wyborze odpowiedniego formatu i rodzaju papieru, a także zaproponują dodatkowe uszlachetnienia.




mazowieckie centrum poligrafii wojciech hunkiewicz 

ul. ciurlioniusa 4, 05-270 marki 
woj. mazowieckie, polska  

nip 919-133-47-38
regon 140979700

Zapraszamy pon-pt 9.00-17.00

tel. +48 22 487 80 80 
fax +48 22 487 80 80

Powered by MasterApps