Co warto wiedzieć o druku ulotek?
Jedną z podstawowych usług naszej drukarni w Warszawie jest wydruk ulotek, które doskonale wspierają kampanie reklamowe marek. Aby promocja była skuteczna, należy zadbać o estetyczny i jednocześnie wyróżniający się projekt, który przyciągnie uwagę odbiorców. Specjalnie dla Klientów naszej firmy oraz czytelników bloga przygotowaliśmy krótkie kompendium na ten temat. Chcesz dowiedzieć się, o czym warto pamiętać przy profesjonalnym druku ulotek? Zapraszamy do lektury!
Najlepsze ulotki – jaki format wybrać?
Jaki format powinny mieć skuteczne ulotki reklamowe? Rozmiar materiałów warto dopasować do projektu, który chcesz przenieść na papier. Zastanów się nad obrazami i grafiką oraz treściami, które pragniesz przekazać swoim potencjalnym klientom. Ulotka może pełnić funkcję informacyjną np. przybliżać wiadomości o nadchodzącym koncercie, festiwalu, premierze teatralnej lub innym wydarzeniu.
Może również opisywać ofertę firmy i zachęcać do skorzystania z jej usług (lub konkretnych promocji). Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się dla biur podróży, salonów kosmetycznych lub fryzjerskich, przedsiębiorstw budowlanych, specjalistycznych sklepów.
Innym pomysłem jest materiał, który ma za zadanie jedynie zwrócić uwagę i zaintrygować odbiorców. Można umieścić na nim zaczepny cytat czy zabawną grafikę. Ten pomysł często wykorzystują puby, bary, kawiarnie i kluby muzyczne.
Najpopularniejsza jest ulotka A5 (148 x 210 mm), czyli połowa standardowej kartki do drukarki. Taki rozmiar pozwala elegancko wyeksponować dane i zachęcić klienta do podjęcia konkretnej akcji (odwiedzenia lokalu, skorzystania ze zniżki czy skontaktowania się z firmą).
Formaty A3 (297 x 420 mm) oraz A4 (210 x 297 mm) to większe ulotki, które można wykorzystać np. do przedstawienia promocji w sklepie lub zareklamowania nowego butiku powstającego właśnie w galerii handlowej. Dobrze sprawdzą się one przede wszystkim wtedy, gdy chcesz edukować klientów, objaśnić im skomplikowane technologie czy podzielić się z nimi zdjęciami asortymentu (np. nową kolekcją kurtek lub butów). Druk ulotek składanych pozwoli Ci wtedy rozbić dłuższy tekst na mniejsze, bardziej przystępne dla odbiorcy bloki.
Niewielki rozmiar A6 (105 x 148 mm) lub smukła ulotka DL (99 x 210 mm) mogą pełnić funkcję kuponów rabatowych, menu pizzerii rozdawanego przed lokalem czy zaproszenia na imprezę. Kwadraty (120 x 120 mm, 150 x 150 mm lub 200 x 200 mm) prezentują się naprawdę kreatywnie, dlatego sprawdzą się dla nieco bardziej artystycznych projektów.
Druk ulotek – jaki papier wybrać?
Ciekawy pomysł na treść oraz szatę graficzną to pierwszy krok w drodze do sukcesu. Gdy projekt jest gotowy, należy przenieść go na papier. Jaką gramaturę wybrać? Pod tym pojęciem kryje się ciężar papieru przypadający na jego metr kwadratowy. Im wartość ta jest wyższa, tym jest on sztywniejszy i bardziej wytrzymały. W praktyce oznacza to, że tanie ulotki, wydrukowane na gorszym papierze, zawsze będą niższej jakości.
Standardowo ulotki reklamowe drukuje się na papierze kredowym o gramaturze od 130 do 250 gramów. Czasami drukarnia może zaoferować także niższą gramaturę – 90 gramów, ale to rozwiązanie wybierają przede wszystkim firmy, którym zależy na znacznym obniżeniu kosztów. Do wyboru pozostaje papier kredowy błyszczący oraz matowy. To pierwsze podłoże daje efekt bardzo intensywnych barw i sprawdzi się np. w branżach kreatywnych. Mat tonuje odcienie, dlatego ostateczny design będzie subtelniejszy.
Rzadziej stosuje się wydruk ulotek na papierze offsetowym. Farba może w niego zbyt intensywnie wniknąć i przebijać na drugą stronę, co będzie prezentować się nieestetycznie. Lepiej więc pozostawić go dla gazetek oraz broszur.
Ulotka składana czy tradycyjna?
Obok ulotek tradycyjnych pojawiają się składane. To pierwsze rozwiązanie jest dobrze znane odbiorcom, dlatego uchodzi za skuteczniejsze dla kampanii zakrojonych na szeroką skalę. Ulotki składane pozwalają rozłożyć bloki tekstu i zmieścić więcej informacji. Jednak potencjalny klient może nie przeczytać całości.
Podsumowanie
Nasza tania drukarnia ulotek (https://wawaprint.pl/) z Warszawy oferuje aż 8 formatów w kształcie klasycznych prostokątów lub kwadratów. Wydruki wykonujemy na papierze kredowym błyszczącym i matowym (do wyboru pozostaje gramatura od 115 do 210 g). Zatrudnieni graficy mogą pomóc Ci przygotować oryginalny projekt oraz poprawić przesłane pliki elektroniczne. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty!