Jak powinna wyglądać nowoczesna wizytówka?
Mały i niepozorny kartonik, niezbędny przy każdym spotkaniu biznesowym. Mowa o wizytówce, która jest ważnym elementem budującym wizerunek firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak ją stworzyć, by zapadła w pamięć, jesteś we właściwym miejscu. Z poniższego wpisu dowiesz się, co warto wziąć pod uwagę, przygotowując jej projekt. Doradzimy też, o czym musisz pamiętać, zlecając wydruk wizytówek. Zapraszamy do lektury!
Nowoczesna wizytówka… czyli jaka?
Chyba nie musimy Cię przekonywać, jak istotne jest wywarcie dobrego wrażenia na potencjalnym kliencie. Wręczając starannie zaprojektowaną wizytówkę kontrahentowi, zaprezentujesz się jako wiarygodny i rzetelny partner do współpracy. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby uzyskać narzędzie, które pomoże Ci w promowaniu własnej marki. Element ten na pewno musi być spójny z systemem identyfikacji wizualnej Twojego przedsiębiorstwa. Dlatego, zwróć uwagę, aby zachować:
- kolorystykę znaną odbiorcom z pozostałych materiałów marketingowych,
- odpowiedni kształt i logotyp,
- czcionkę stosowaną przez firmę.
Jedną z podstawowych zasad, której warto się trzymać, decydując się na druk wizytówek, jest minimalizm. Prostota jest synonimem elegancji, dlatego stawiając na nią, otrzymasz doskonałe narzędzie do identyfikacji biznesowej. Absolutnie niedopuszczalne jest umieszczanie reklam czy innych haseł marketingowych na odwrocie wizytówki. Przestrzeń, którą musisz zagospodarować, jest bardzo mała, więc każdy detal musi być dokładnie przemyślany.
Jednostronna, dwustronna, a może składana?
Kolejnym istotnym aspektem jest zastanowienie się nad formą, jaką ma przybrać wizytówka. Coraz większa liczba przedsiębiorców odchodzi od tradycyjnego kształtu wydłużonego prostokąta. Popularnością cieszą się za to nowoczesne wizytówki składane (https://wawaprint.pl/produkt/wizytowki-skladane/), które nasza drukarnia online oferuje w dwóch różnych wymiarach: 90x50 mm oraz 85x55 mm. Dzięki większej powierzchni pozwalają zamieścić nie tylko dane osobowe. Mogą też zawierać dodatkowe informacje, np. krótki opis prowadzonej przez Ciebie działalności.
Jeszcze jednym ciekawym rozwiązaniem są wizytówki zaokrąglone, które prezentują się niezwykle oryginalnie. Poza kształtem pamiętaj, że to niepozorne narzędzie ma pomóc Ci w budowaniu prestiżu. Dlatego nie możesz sobie pozwolić na jego wydruk na kiepskiej jakości materiale. Najlepiej sprawdzi się elegancki papier kredowy lub satynowy. By zwiększyć trwałość uzyskanych produktów, możesz skorzystać z uszlachetnienia. Wizytówka pokryta specjalną folią (błyszczącą lub matową) będzie aksamitna w dotyku, a także odporniejsza na uszkodzenie. Godnym uwagi trendem jest też stosowanie dekoracyjnego lakieru punktowego.
Forma to nie wszystko – co jeszcze powinna zawierać wizytówka?
Podstawową informacją, której nie powinno zabraknąć na wizytówce, jest nazwa przedsiębiorstwa. Zadbaj o to, aby była odpowiednio duża i czytelna, a jej przeczytanie nie sprawiało odbiorcy żadnych trudności. Równie istotne jest zamieszczenie swoich danych osobowych wraz z kontaktowym numerem telefonu. Jeśli jesteś fachowcem w konkretnej dziedzinie, nie wahaj się dodać takiej informacji. Specjalista do spraw kadr i płac, marketingu czy obsługi klienta – dzięki temu klient będzie wiedział, czym dokładnie się zajmujesz, a Ty wypracujesz sobie zaufanie do Twojej marki.
Zanim zlecisz drukowanie wizytówek, nie zapomnij też o umieszczeniu na kartoniku znaku firmowego. Element ten najczęściej znajduje się w nagłówku, przed lub po nazwie organizacji.
Podsumowanie
Współczesne wizytówki nie służą już wyłącznie przekazywaniu informacji. Obecnie są nowoczesnymi narzędziami identyfikacyjnymi, pomagającymi w budowaniu i wzmacnianiu pozytywnego wizerunku firmy. Jeśli chcesz mieć pewność, że uzyskasz produkty, którymi zainteresujesz klientów, zachęcamy Cię do zapoznania się z ofertą przygotowaną przez naszą drukarnię (https://wawaprint.pl/) z Marek koło Warszawy. Specjaliści pomogą Ci w stworzeniu nowoczesnych i niebanalnych wizytówek, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurencji i przyciągniesz uwagę odbiorców.