Jak prawidłowo stworzyć folder reklamowy?
Doskonale sprawdza się do promowania świadczonych usług czy nowych produktów wprowadzanych do oferty. Foldery reklamowe wykorzystują firmy działające w wielu różnych branżach. Odpowiednio zaprojektowane materiały potrafią przykuć uwagę potencjalnych klientów, zainteresować nowinkami i zachęcić do zakupów. Jak jednak prawidłowo stworzyć taką publikację? Podpowiadamy! Przeczytaj i przygotuj element, który doskonale uzupełni każdą strategię marketingową.
Szata graficzna ma duże znaczenie
Chcesz zamówić druk folderów? Projekt rozpocznij od stworzenia szaty graficznej, która zainteresuje odbiorców i pomoże Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji. Tutaj potrzeba wyczucia estetyki i dużej szczypty kreatywności. To wybrane zdjęcia robią pierwsze wrażenie, dlatego warto sięgać wyłącznie po fotografie czy ilustracje w wysokiej rozdzielczości, wyróżniające się znakomitym odwzorowaniem szczegółów i piękną kolorystyką. Zwróć uwagę, aby całość wpisywała się w identyfikację Twojego przedsiębiorstwa.
Druk folderów – starannie opracuj zawartość merytoryczną
Ciekawe foldery są tworzone, aby ukazać przekrój działalności firmy, nowości w jej ofercie oraz potencjalne korzyści ze skorzystania z propozycji. Ważna jest więc nie tylko oprawa wizualna, ale i treść. Wszelkie informacje powinny być przede wszystkim czytelne i zrozumiałe dla czytelnika. Główne hasło reklamowe musi być chwytliwe – ważne, aby rzucało się w oczy, a zarazem jednoznacznie kojarzyło z konkretnym profilem działalności. Warto je podkreślić większym rozmiarem czcionki bądź kolorem.
W samej treści nie ma miejsca na metafory czy kwiecisty styl znany z poezji i literatury. Nagłówki powinny intrygować, ale wyraźnie wskazywać konkretne produkty bądź usługi. Mile widziane będą wszelkiego typu wytłuszczenia, podkreślenia oraz wyliczenia (listy) akcentujące najważniejsze zagadnienia. Musisz pamiętać, że druk folderów reklamowych ma na celu dotarcie do bardzo szerokiej grupy konsumentów, którzy są na co dzień „zalewani” przekazami typowo marketingowymi. Najczęściej „skanują” oni jedynie najważniejsze fragmenty – dopiero gdy coś ich wyjątkowo zainteresuje, dokładniej wczytują się w całość.
Najlepiej wybierać proste czcionki, które ułatwiają szybkie prześledzenie tekstu. Zbędne ozdobniki mogą zaburzać czytelność, co zniechęci do dalszej lektury.
Foldery – jaki format druku wybrać?
Profesjonalny druk folderów odbywa się w formacie wybranym przez klienta. Najpopularniejsze są rozmiary A4, A5, A6, które można złożyć na połowę (wzdłuż krótszego lub dłuższego boku). Arkusze A3 oraz A4 często składa się na trzy równe części. Które rozwiązanie jest najlepsze? Foldery powinny być dopasowane do zawartości, dlatego dobierz format, który pozwoli elegancko wyeksponować wszystkie elementy graficzne oraz informacje tekstowe.
Po jaki papier sięgnąć?
Nie możesz pominąć rodzaju papieru, na którym folder będzie drukowany. Jego gatunek ma duży wpływ na estetykę produktu oraz jego właściwości techniczne. Zbyt cienka i lekka publikacja będzie nieporęczna do studiowania, natomiast zbyt sztywna niewygodna do złożenia. Drukarnia najczęściej stosuje papier kredowy, który może posiadać jedno z trzech wykończeń: matowe, błyszczące lub satynowe.
Jaką oprawę powinny mieć foldery reklamowe?
Ostatnim etapem jest dobór oprawy. Foldery reklamowe mogą mieć postać pojedynczej karty, która zostanie w odpowiedni sposób złożona. Inną popularną opcją są materiały, które przybierają postać zeszytu spiętego zszywkami do papieru bądź metalową lub plastikową spiralą. Zanim zlecisz druk, dokładnie określ tę kwestię, ponieważ niezbędne będzie zachowanie prawidłowych zapasów na marginesy.
Profesjonalna drukarnia – foldery, które staną się wizytówką Twojej marki
Chcesz zlecić fachowy druk folderów, które będą dopracowane w najdrobniejszych szczegółach? Nasz drukarnia projektuje i wykonuje materiały reklamowe dopasowane do potrzeb zamawiających. Doradca pomoże Ci dobrać idealny format, papier, oprawę oraz sposób wykończeń (foliowanie matowe, błyszczące, soft touch). Zapraszamy do skorzystania z oferty.