Jak wybrać katalog?

Jednym z ważniejszych elementów strategii reklamowej jest katalog. Aby jednak trafił do potencjalnego odbiorcy, musi zostać właściwie wybrany i przygotowany. W tym wpisie znajdziesz kilka cennych wskazówek pracowników z drukarni Wawaprint.pl z Marek koło Warszawy, dzięki którym z całą pewnością dokonasz trafnego zakupu katalogów. Zapraszamy do lektury!

Katalog – dlaczego warto go mieć?

Ta dość popularna postać reklamy pełni wiele funkcji. Poza tym, że pomaga budować pozytywny wizerunek marki, zachęca klientów do skorzystania z usług lub produktów. Nie da się ukryć, że katalogi reklamowe (https://wawaprint.pl/produkt/katalogi-reklamowe/) są jedną z najbardziej przystępnych form marketingu. Można w nich umieścić nie tylko ofertę, ale także zaprezentować zalety firmy czy zachęcić partnerów do współpracy. By jednak przykuwały uwagę i wzbudzały zainteresowanie, muszą zostać profesjonalnie przygotowane.

Najważniejsze zalety płynące z posiadania papierowego katalogu reklamowego to:

  • prestiż – profesjonalnie wykonana broszura to znakomita forma komunikacji z klientami,
  • wysoka skuteczność przekazu – odbiorca trzymający w ręce papierowy katalog jest bardziej skłonny skorzystać z Twojej oferty, niż przeglądając reklamy internetowe,
  • budowanie relacji – przekazanie kontrahentowi starannie zaprojektowanej broszury może mieć znacznie większą wartość niż np. przesłanie wiadomości elektronicznej.

Katalog szyty, a może klejony?

Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę podczas wyboru katalogu reklamowego, jest jego format. Nasza drukarnia realizuje zlecenia w trzech standardowych rozmiarach:

  • A5 (148x210 mm),
  • A4 (210x297 mm),
  • B5 (170x240 mm).

Na indywidualne życzenie jesteśmy w stanie przygotować broszurę w każdym innym rozmiarze. W zakres naszej oferty wchodzą katalogi o oprawie spiralnej (https://wawaprint.pl/produkt/katalogi-oprawa-spiralna/) oraz zeszytowej. Pierwsze z nich pozwalają na estetyczne wyeksponowanie treści z możliwością obrotu kartek o 360 stopni. Oprawa spiralna sprawdzi się zwłaszcza w przypadku katalogów ofertowych, aczkolwiek nie tylko. Z kolei okładka zeszytowa nadaje się w szczególności do cenników, instrukcji, broszur technicznych, gazetek marketingowych itp.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas wyboru katalogu?

Kolejnym istotnym aspektem jest przejrzystość oraz czytelność przekazu. Zanim podejmiesz decyzję o tym, komu powierzyć druk katalogów, musisz zadbać o treść. Reklama powinna trafiać do odbiorcy, dlatego najlepiej jest postawić na prosty język. Specjalistyczne słownictwo może sprawić, że odbiorca nie zrozumie tego, co chcesz mu przekazać i nie nawiąże z Tobą współpracy. Warto też zwrócić uwagę na zastosowane pismo (krój, czcionkę), a także odpowiednią kompozycję.

Dobry katalog reklamowy to taki, który nie jest przeładowany treścią oraz elementami graficznymi. Umieszczając w nim zdjęcia, zadbaj, aby wyróżniały się wysoką jakością. Żeby broszura odznaczała się na tle innych folderów, zdecyduj się na jej eleganckie wykończenie. Może to być np. uszlachetnienie okładki poprzez laminowanie czy lakierowanie UV.

Komu zlecić wydruk katalogów?

Jeśli masz już projekt, z którego jesteś zadowolony, czas na wydruk katalogów. To zadanie najlepiej powierzyć doświadczonym specjalistom, którzy zadbają o to, by przygotowany folder prezentował się profesjonalnie i elegancko. W ofercie naszej drukarni internetowej mamy szeroką gamę papierów standardowych i ozdobnych dostępnych w zróżnicowanej gramaturze. Dodatkowo możemy zaproponować uszlachetnienia w postaci folii jedno- lub dwustronnej typu mat, błysk bądź soft touch (faktura delikatnie aksamitna).

Podsumowanie

Chcąc mieć pewność, że katalogi reklamowe spełnią swoją funkcję, muszą zostać dopracowane w najmniejszych detalach. Jeśli nie do końca wiesz, jak je przygotować lub na jaki rodzaj papieru się zdecydować, zachęcamy do zapoznania się z ofertą drukarni internetowej Wawaprint.pl. Nasi pracownicy pomogą Ci w wyborze optymalnych rozwiązań, a także doradzą, na co zwrócić szczególną uwagę, aby uzyskać broszury, obok których nikt nie przejdzie obojętnie.




mazowieckie centrum poligrafii wojciech hunkiewicz 

ul. ciurlioniusa 4, 05-270 marki 
woj. mazowieckie, polska  

nip 919-133-47-38
regon 140979700

Zapraszamy pon-pt 9.00-17.00

tel. +48 22 487 80 80 
fax +48 22 487 80 80

Powered by MasterApps